Depp och skoj.

Ja, jag vet, konstig rubrik. Vad jag menar är att jag har haft både roligt nu på helgen och att jag också har varit ledsen och arg.
Det roliga var att vi hade gäster igår (lördag) för min syster fyllde 20, Grattis, Grattis! Det var kul att ta bilder och såna saker, prata, skratta osv. Men när det kom till mat så visste jag inte riktigt vad jag skulle göra, hur mycket jag skulle ta. Jag tog av förrätten vilket var kycklinglever, en halv brödskiva, lite Philadelphia och grönsaker. Sedan kom huvudrätten, nån sorts ungersk gryta (vi är ungrare) och "nokedli" till. Nokedli är gjort på deg alltså nästan som pasta eller makaroner, = inte så nyttigt. Men jag åt inte av det...
...tills senare på kvällen, då tog jag och åt lite av det, jag var så sugen på den grytan. Dumt av mig! Önskar att vi inte hade nån mat hemma, max frukt och grönt! för då skulle jag minsann klara det! Att gå ner i vikt... bli smal... Ja, det e drömmen...

Det är mest på kvällarna som jag mår dåligt och har ångest för då kommer alla tankarna fram om vad jag har ätit och hur mycket jag väger. Det kommer t.ex: "Du kommer aldrig att bli lycklig om du är så tjock", "Du kommer aldrig klara av att rasa i vikt..." hatar dessa tankar! Men om jag läser en kommentar av er där det står att jag kan klara det, då blir det som om det finns hopp i livet och jag kommer att klara det! Samma sak gäller om jag hittar bilder på smala modeller/skådespelerskor som har gått ned i vikt av att sluta äta. Då tänker jag "kan dem klara det så kan jag klara det".

Det gäller er andra också, kan dem klara det så kan ni klara det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0